הכתובת הנכונה להזמנת ביגוד לחדר נקי

חברתנו הינה המוביל בישראל באספקת פתרונות מקיפים לתעשיות הפרמצבטיקה, האלקטרוניקה, המוליכים למחצה, ביו טכנולוגיה, כימיה ותעשיות צבאיות.
בין היתר אנו מספקים ביגוד לחדר נקי ומגוון מוצרים ייעודיים נוספים.
במחלקת הציוד לחדרים נקיים שלנו יוכלו לתפור עבורכם חליפה שלמה בהתאמה אישית לכל צורך ודרישה, לרבות ציוד מתכלה וקבוע כגון אביזרי ניקיון, יוניזציה, ריהוט, אביזרי בדיקה, תאים למינאריים, מנדפים, וכאמור גם ביגוד.

כמה מילים על חדרים נקיים

חדרים נקיים הינם מתחמים מוגדרים במפעלים ובמקומות נוספים, שבהם יש לשמור על רמת ניקיון גבוהה במיוחד, גבוהה אף יותר מאשר בחדרי ניתוח.
זאת מכיוון שבמתחם המסוים במפעל האלקטרוניקה, התרופות וכדומה מייצרים מוצרים העלולים להינזק באופן משמעותי עקב חדירת חלקיקי אבק, מיקרואורגניזמים וכדומה. לפיכך, בחדרים אלו קיימות מערכות מתוחכמות וציוד מגוון אשר תפקידם לנטר ולשמר את רמת הניקיון, הנמדדת במספר חלקיקים ליחידת נפח אוויר.

בין היתר, מרכיבי החדרים הנקיים כוללים מכשירים למדידה וניטור, מערכות בקרת אקלים עם יחידות טיפול אוויר, יחידות סינון עצמאיות, תעלות אוויר חוזר, תעלות אוויר נכנס, מנדפים וכיוצא בזאת.
בנוסף, הקירות בחדרים אלו עשויים מחומרים שלא פולטים חלקיקים, והעובדים לובשים ביגוד ייעודי שאינו פולט חלקיקים ולעיתים גם בעל מערכת נשימה. כל זאת על מנת למנוע את זיהום המוצרים בחלקיקים, על כל ההשלכות המשתמעות מכך מבחינת איכות ובטיחות המוצר.

למה מומלץ להשתמש בביגוד המיועד לחדר נקי

חדר נקי חייב לעמוד בתקנים וסטנדרטים קפדניים במיוחד, והדבר ניכר כאמור בכל היבטיו.
אחת הסוגיות המרכזיות, או נקודות התורפה העיקריות שיש לדאוג להן, היא הביגוד של העובדים.
מטבע הדברים, הביגוד היומיומי של העובד, ואף ביגוד העבודה הרגיל הנשאר באחסון במקום, עלול להכיל מיקרואורגניזמים וחלקיקים רבים.

ביגוד לחדר נקי, חלוקים סרבלים כיסויי נעלים
הכתובת הנכונה להזמנת ביגוד לחדר נקי

בנוסף, במפעלים מסוימים קיימת חשיבות גדולה לפריקת מטען אלקטרוסטטי, שאכן עובר מביגוד רגיל אל רכיבים המיוצרים במפעל ועלול בהחלט לפגום בהם. לפיכך, ביגוד לחדר נקי הוא בגדר המלצה חמה ואף יותר מכך – בגדר הכרח. 

איזה סוג ביגוד נדרש לחדרים נקיים

ישנם סוגי ביגוד רבים עבור חדרים נקיים. כך למשל, ניתן לצייד את העובדים במסיכת פנים סטרילית עם שרוכים, במשקפי מגן סטריליים וייעודיים עבור חדר נקי, בכיסוי נעליים סטרילי, הוד סטרילי, סרבל עם הוד, סרבל עם הוד ומגפיים, כפפות ניטריל, כפפות לטקס, סרבלים, שרוולים ועוד הרשימה ארוכה. חשוב להדגיש כי בקניית ביגוד לחדר סטרילי יש לבחון היטב את המוצר ומפרטו, על מנת להבין את איכויותיו, יתרונותיו והתאמתו לצרכים הספציפיים. זאת מאחר שעבור כל סוג של מוצר קיימות אפשרויות מגוונות בשוק, וכמובן שבכל הקשור לחדרים סטריליים יש לשים את הדגש על יצרנית ידועה בתחום ועל מוצר מתקדם. 

כך לדוגמא, משקפי מגן סטריליים לחדר נקי שניתן להזמין דרך חברתנו, מתוצרת המותג BioClean, עשויות ממסגרת גומי תרמופלסטית ועם עדשת פוליקרבונט קשיחה. הן מצוידות ברצועת ראש מסיליקון ללא לטקס ווים מפוליפרופילן, עם פתחי אוורור עליונים ופתחי אוורור עקיפים נמוכים יותר, כאשר העדשה עצמה נוגדת ערפול ובעלת מיקוד נכון אופטית. המשקפיים בעלות תאימות ISO Class 4 ו- EU GMP דרגה A.

יש לציין כי ביגוד לחדר נקי עשוי להיות מתכלה או רב פעמי. במידה וקיימת התלבטות בין סוג של ביגוד המגיע גם בתצורה מתכלה וגם רב פעמית, יש לשקול את היתרונות והחסרונות. במרבית המקרים היתרונות מורים לכיוון ביגוד מתכלה, עקב הזמינות הגבוהה שלו ללא תלות בהליכי חיטוי, עקב הבטחת הרמה הגבוהה של הניקיון, ועקב העלויות הנלוות לתהליכי החיטוי שצריכים להתבצע בשוטף לביגוד רב פעמי.

כמה עולה ביגוד לחדרים נקיים?

עבור השאלה שבכותרת אין תשובה אחת ויחידה, מאחר שהעלות משתנה בהתאם לסוג הביגוד לרבות סוג החומרים, היותו ביגוד רב פעמי או מתכלה, היבטים מיוחדים של הביגוד, הכמות המוזמנת על ידי הלקוח, ועוד. למעשה, כיום ניתן להזמין ביגוד לחדר נקי דרך מספר חברות הפועלות בישראל וחברות בינלאומיות. חשוב לבחור בחברה בעלת ניסיון רב אשר זוכה להערכה מצד לקוחותיה, וביכולתה לעמוד בצרכי האספקה הנקודתית או השוטפת לאורך זמן. בנוסף, ישנו יתרון רב לחברה המסוגלת לספק פתרונות מקיפים לחדרים נקיים, לצד הביגוד הייעודי.

כתבות נוספות

דילוג לתוכן